У Дніпропетровську прийняли нові правила паркування транспорту - рішення було затверджено на останній сесії міськради. Місцева влада вирішила взяти під контроль усі місця для стоянки автотранспорту, щоб ліквідувати нелегальні парковки, які не платять податки до бюджету.
- З жовтня 2010 року ми провели інвентаризацію існуючих в місті парковок, - розповів «КП» начальник Управління транспорту Департаменту транспорту і зв'язку міськради Валентин Мовчан. - Це було зроблено для того, щоб розібратися, скільки у нас реально діючих парковок, які вони - денні або нічні, хто з них платить відрахування до бюджету, а хто ні - адже нерідко вони з'являються стихійно. У ході інвентаризації ми виявили близько 60 нелегітимних парковок.
З виявлених нелегальних автостоянок 18 вже упорядкували та легалізували, і тепер вони платять покладені відрахування до бюджету. Решта найближчим часом обіцяють вивести з тіні. За прийнятими правилами, зміниться і зовнішній вигляд парковок. Незабаром всі місця для стоянки автомобілів, які визначить ДАІ, будуть позначені спеціальними дорожніми знаками та окреслені суцільний блакитний чи синьою лінією.
Крім того, з 1 січня 2012 року майданчик для платного паркування повинні бути обов'язково обладнані паркувальними автоматами (з розрахунку 1 паркомат на 10 місць паркування. - Авт.), А також автоматичними в'їзними і виїзними терміналами. А ще парковки збираються оснащувати системою відеоспостереження і табло з інформацією про наявність вільних місць.
Додатково мільйон гривень кожен місяць
Городяни до таких нововведень ставляться неоднозначно. Більшість визнають, що навести лад у цій сфері давно пора, оскільки стихійні автостоянки заважають і пішоходам, і транспорту. Але в той же час далеко не всі вірять в ефективність подібних заходів.
- З одного боку, все це, звичайно, добре, - каже працівник парковки біля ЦУМу Армен Андронікян. - А з іншого, навряд чи це буде ефективно, тому що якщо поруч з автоматами не виявиться людини, контролюючого водіїв, то багато хто буде їхати, не заплативши, а значить, бюджет зазнає великих втрат. Ця система хороша для закритих парковок, звідки неможливо втекти. А ставити відеокамери на узбіччях вулиць - навряд чи це вигідно. Ось, наприклад, стоять на Карла Маркса паркомати старого зразка, і який від них користь? У наших людей не той менталітет. Знову ж таки, прибрати паркувальників, значить, позбавити людей робочих місць.
- Ну чому? Якби паркування було нормально обладнана і я б знав, що ДАІ не оштрафує, якщо залишу там машину, то без проблем платив би через автомат, - вважає водій «дев'ятки» Олексій. - Та от увечері або вночі все-таки зручніше паркуватися під "керівництвом" паркувальника, який в темряві підказує, як краще заїхати і стати.
Що стосується контролю, то на комунальних парковках він буде не тільки автоматичним. Планується, що за дотриманням встановлених правил стануть постійно стежити бійці з нового комунального підприємства «Муніципальна гвардія». Залишаючи автомобіль, водій зобов'язаний оплатити через автомат необхідний час стоянки і залишити під лобовим склом талон про оплату. За цим талонами «гвардійці» і будуть контролювати ситуацію - водіям припаркованих без талонів автомобілів почнуть виписувати штрафи, а в крайньому випадку машини порушників навіть можуть забирати на штрафмайданчик.
За розрахунками фахівців, коли всі стихійні парковки на території міста будуть виведені з тіні та прийняті в комунальну власність, до місцевого бюджету додатково почне надходити близько 1 мільйона гривень щомісяця. Крім того, на дорогах стане менше заторів, які утворюються з-за хаотично стоять біля узбіч автомобілів. Перші позитивні зміни в цій сфері городяни повинні помітити вже в найближчі місяці.